سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صله رَحِم، سبب دوستی می شود . [امام علی علیه السلام]
غربت . . .

 

 

 

شورای فرهنگ عمومی کشور سالروز شهادت سیدمرتضی آوینی سید شهیدان اهل قلم را به نام روز هنر اسلامی برای ثبت در تقویم سالانه کشور تصویب کرد.

 

به گزارش رجانیوز به نقل از مهر، منصور واعظی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور صبح امروز سه‌شنبه 21 خردادماه در نشستی خبری از افزوده شدن 10 مناسبت جدید به مناسبت‌های مندرج در تقویم رسمی کشور در سال 1388 خبر داد.

 

بر این اساس سوم اردیبهشت همزمان با زادروز شیخ بهایی به نام روز معماری نامگذاری و پنجم اسفند به نام روز مهندس از تقویم حذف شد. ضمن اینکه روز بیستم فروردین همزمان با سالروز شهادت آوینی روز هنر اسلامی نام گرفت.



  • کلمات کلیدی :
  • محمد رضا ::: سه شنبه 87/3/21::: ساعت 8:5 عصر

    گاهی اوقات زبان الکنتر از آن است که وصف مردان را بکند .

     

    یادت گرامی و راهت پررهرو باد .

     

     




     


     

     

     































































  • کلمات کلیدی :
  • محمد رضا ::: چهارشنبه 87/2/11::: ساعت 6:20 عصر

                                                      

    کیهان: یک ماه است که «احمد عزیزی» شاعر نامدار معاصر، چشمهایش را نمی گشاید و همچنان در حالت «کما» به سر می برد. اما بسیاری از مطبوعات و حتی برخی خبرگزاری ها از کنار آن به سادگی گذشتند. متاسفانه صداوسیما هم برنامه ای در حد شأن او پخش نکرد.

     

    «احمد» امروز اسیر تخت بیمارستان است و این اتفاق کوچکی نیست، زیرا حتی اگر کتابهای «شرجی آواز»، «خوابنامه»، «باغ تناسخ» و... را هم نادیده انگاریم، تنها کتاب گرانسنگ «کفش های مکاشفه»، بی هیچ گزافه ای مانایی او را در تاریخ ادبیات ایران اسلامی، انکارناپـذیر می سازد.

     

    اما چه می توان کرد که او با دیگران مهربان تر از خویش بود، تواضع را مراعات می کرد، آنچنان که خوش داشت در جمع کمتر دیده شود و منتی هم بر کسی نمی گذاشت. ساده و زلال برخورد می کرد، گویی کودکی با سلام می خندد. او از قلمبه و سلمبه گویی پرهیز داشت اما به وقت شعرخوانی، تازه حاضران در مجلس در می یافتند بزرگی او را در شعر و درگذریم از کسانی که به دلیل دلدادگی عزیزی به انقلاب اسلامی روی نام او به مانند دیگر شاعران انقلاب خط قرمز می کشند.

     

    ¤ ¤ ¤

     

    درباره جایگاه کتاب «کفش های مکاشفه» در ادبیات معاصر همین بس که در 30ساله اخیر به گفته بسیاری از صاحب نظران ادبی، دیوانی همسنگ او منتشر نشده است که البته اگر مترجمانی که هایکوهای ژاپنی را پس از ترجمه ناقص از منابع دست دوم به نام خود مصادره می کنند، شاعر به حساب نیاوریم.

     

    آنها که اگر نویسنده ای دست چندم ایرانی که هیچ نسبتی با اسلام و انقلاب نداشته است، در فرنگ عطسه کند، به اعتبار یکی دو کتاب هزار نسخه ای اش، برای او ویژه نامه منتشر می کنند، پس چرا در برابر بیماری «احمد عزیزی»، این همه بی تفاوتی پیشه کرده اند؟! عزیزی در همان کسوت ساده شاعر باقی ماند و محبوب دلهایی شد که قلبشان برای انقلاب می تپد.هر خواننده منصفی، پس از مطالعه آثار عزیزی به بزرگی او شهادت می دهد.

     

    بگذارید بی پرده بگوییم که شأن عزیزی را به عنوان یکی از شاعران بزرگ سی ساله اخیر رعایت نکردیم.تعطیلات نوروز همه به تعطیلات رفتیم و فراموش کردیم بر او چه می گذرد.

     

    فراموش کردیم این پرنده خوش الحان، روزگاری در اوج میتینگ بازی های منافقان (سالهای 59-1358)؛ در روزنامه جمهوری اسلامی، کتابهای سرکرده آنها را از سر شهودی کم نظیر نقد کرده است بی آنکه هراسی به دل راه دهد. آن روزها وی با نام «الف- سرپلی» مطالبش را به چاپ می رساند. همان روزهایی که برخی ها جرات نوشتن حتی یک سطر علیه ضدانقلاب را نداشتند. اما احمد در همان نخستین روزهای تولد روزنامه «جمهوری اسلامی» با پالتویی بلند و کیفی در دست از کرمانشاه به تهران آمد و تا امروز در سنگر انقلاب مانده است و آثاری کم نظیر آفرید. بیایید در این روزهای تنگ؛ برای سلامتی او دعا کنیم.



  • کلمات کلیدی :
  • محمد رضا ::: دوشنبه 87/1/26::: ساعت 7:21 عصر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 3
    بازدید دیروز: 3
    کل بازدید :36792

    >> درباره خودم <<
    غربت . . .
    محمد رضا
    رازشب بوها را چه کسی می داند؟ آنها که با مناجات شبانه شان با یاد یارمعطر گشته و فضا را عطرآگین ساختند. راز شب بوها را که می داند؟ شب بوهای ایثار، شب بوهای تقوا و اخلاص، شب بوهای « جهاد و مبارزه ». راز شب بوها را که می داند؟ چه کسی نیاز آنان را در شب راز شاهد بوده است ؟ شب بویی که از فراق خدا سر برخاک نهاده و زار زار، با باران همدل شده بود. شب بویی که در شبهای عملیات، به شوق شهادت سر بر خاک جنون می گذاشت و تا سحرگاه می نالید . راز شب بوها را که می داند؟ چه کسی می تواند احساس شب بو را در شب های نیاز درک کند؟ چه کسی می تواند عشق را و عرفان را از شب بو بیاموزد؟ برای درک شب بو، باید که شب بو شد. باید دست های نیاز را تا خدا بالا برد. باید تا تجلی صبح نالید. برای شب بو شدن باید درعملیات ایثار شرکت جست وازجان گذشت. برای شب بو شدن باید مقیم خلوت شبهای راز شد. باید خدا را فریاد کرد و درراه عشق جانفشانی کرد. آن روز که شب بو« شهید» شد، زمزمه اش در لحظه وداع این بود: « همیشه مرا آبیاری کنید تا سبز بمانم وعطرم سراسر شهررا معطر سازد.» می گفت:« مبادا از یاد من غافل شوید و سلاحم بر زمین بماند. » شبی بیا به یاد شب بوها تا صبح ناله کنیم و شب بو شدن را از خدای شب بوها تقاضا کنیم . بیا به شوق شهادت دست نیاز به سوی خدای شاهد بالا بریم و یک گل شب بوی شهید را واسطه قرار دهیم .

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    غربت . . .

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<




    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<