سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بر دانشجوست که نفسش را به جستجوی دانش عادت دهد و از فرا گرفتن آن ملول نگردد و آنچه را فرا گرفته بسیار نشمارد . [امام علی علیه السلام]
غربت . . .

 

روزگاری نو - شهید آوینی

 

 

بهاران، از کجاست که روح روییدن و سبز شدن ناگاه در تن خاک مرده پدید می آید؟ و از کجاست که روح شکفتن ناگاه از تنِ چوب خشک چندین برگ های سبز و شکوفه های سفید و آبی و زرد و سرخ برمی آورد؟

بهاران رازدار رستاخیز پس از مرگ است و قبرستان ها مزارعی هستند که در آنها بذر مردگان افشانده اند و جسم تا نمیرد، کجا رستاخیز پذیرد؟

این بار انقلاب ربیع و انقلاب صیام به هم برافتاده اند تا آن یکی هسته ی جسم را بشکافد و این یکی هسته ی جان را، و زندگان از بطن مردگان سربرآورند.

با بهاران روزی نو می رسد و ما همچنان چشم به راه روزگاری نو. اکنون که جهان و جهانیان مرده اند، آیا وقت آن نرسیده است که مسیحای موعود سر رسد؟ و یحی الارضَ بعد مَوتِها... .

شهید سید مرتضی آوینی

 



  • کلمات کلیدی :
  • محمد رضا ::: شنبه 86/12/25::: ساعت 7:5 عصر

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     



  • کلمات کلیدی :
  • محمد رضا ::: یکشنبه 86/12/19::: ساعت 9:38 عصر

     

    اینها برادران و خواهران دینی ما هستند ، جهان اسلام باید فکری بکند . یا مهدی ادرکنی ...

     

     

     

     

    شهیدان غزه چه کودکند!

     

     

    مجروحان درگیریها در غزه

    آثار به جا مانده از بمباران  رژیم صهیونیستی

     

    انتقال مجروحان به بیمارستان

    تشییع پیکر شهدای غزه

    تشییع پیکر شهدای غزه

    تشییع پیکر شهدای غزه

    زنان فلسطینی در تشییع پیکر شهدای غزه

    زنان فلسطینی

     

     

     

     

     



  • کلمات کلیدی :
  • محمد رضا ::: یکشنبه 86/12/19::: ساعت 9:27 عصر

    حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان، شهادت برادر مجاهد مخلص و فداکار آقای حاج عماد مغنیه از رهبران فداکار حزب الله را به ایشان و جوانان سرافراز حزب الله و مقاومت و مردم لبنان تبریک و تسلیت گفتند.

    به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) متن پیام به این شرح است:

    بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

    برادر عزیز جناب حجت الاسلام آقای سیدحسن نصرالله

    شهادت برادر مجاهد مخلص و فداکار آقای حاج عماد مغنیه برای خود او که سراپا عشق و شور جهاد فی سبیل‌الله بود فوزی عظیم و سرانجامی سعادت‌بار است و برای ملت لبنان که چنین مردان بزرگی را پرورده و به عرصه آزادی‌خواهی و مبارزه با ستم، تقدیم کرده، مایه سرافرازی و سربلندی است.

    فقدان این مرد آزاده فداکار و برجسته، اگرچه برای همه انسان‌های شریف و همه آنان که او را می‌شناختند به ویژه برای والدین و همسر و فرزندان عزیز و دیگر کسان و یارانش دردناک است، ولی زندگی و مرگ انسان‌هایی مانند او، حماسه‌ای است که ملت‌ها را بیدار می‌کند و به جوانان الگو می‌دهد و افقهای روشن و راه رسیدن به آن را برای همه ترسیم می‌نماید.

    صهیونیست‌های خونخوار و جنایتکار بدانند که خون مطهر شهیدانی همچون عماد مغنیه صدها عماد مغنیه می‌آفریند و مقاومت در برابر ظلم و فساد و طغیان را دو چندان می‌کند. مردانی چون این شهید بزرگوار زندگی و آسایش و بهره‌مندی‌های مادی خود را در راه دفاع از مظلوم و مبارزه با ظلم و استکبار فدا کردند. و این ارزش والایی است که همه وجدان‌های انسانی در برابر آن سر تعظیم فرود می‌آورند. رضوان خدا بر او و بر همه مجاهدان راه حق باد.

    من این شهادت بزرگ را به شخص شما و به خانواده گرامیش و به جوانان سرافراز حزب‌الله و مقاومت و به همه ملت لبنان تبریک و تسلیت می‌گویم.

    والسلام علیه و علیکم ورحمةالله

    سیدعلی خامنه‌ای

    25/بهمن/1386



  • کلمات کلیدی :
  • محمد رضا ::: شنبه 86/11/27::: ساعت 8:40 عصر

     
    رهبر انقلاب ارتحال آیت الله توسلی را تسلیت گفتند

    حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، در پیامی ارتحال عالم مکرم جناب حجت‌الاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ محمدرضا توسلی رحمه‌الله علیه را تسلیت گفتند.

    به گزارش ایسنا، متن پیام به این شرح است:

    « بسم الله الرحمن الرحیم

    با تاثر و تاسف، از ارتحال جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ محمدرضا توسلی رحمه‌الله علیه اطلاع یافتم. این عالم محترم از شاگردان امام راحل رضوان‌الله علیه و از نخستین پیوستگان به نهضت عظیم آن بزرگوار بودند و پس از انقلاب تا آخرین لحظات حیات مبارک آن قائد عظیم‌الشان در خدمت ایشان حضور داشتند. امید است در نشئه‌ی آخرت هم با آن بزرگوار محشور باشند، ان‌شاءالله.

    اینجانب مصیبت وفات آن عالم مکرم را به همسر و فرزندان معزز و دیگر بازماندگان و نیز به دوستان و ارادتمندان ایشان تسلیت می‌گویم و رحمت و مغفرت الهی را برای آن مرحوم و صبر و اجر برای خانواده‌ی مصاب مسالت می‌کنم.

    سید علی خامنه‌ای

    27 / بهمن ماه / 1386

     
    آخرین جملات آیت الله توسلی در جلسه مجمع تشخیص نظام/ محمدهاشمی: او رحلتی شهادت گونه داشت
    سپس گفت که سید حسن آقا مسوول موسسه تنظیم ونشر آثار امام است و اگر ایشان نتواند دیدگاه های امام را بیان کند چه کسی می تواند این کار را انجام دهد... آیت الله توسلی در بیان این سخنان باز هم به گریه افتاد و در حالی که بار دیگر ، سخن دیگری از امام درباره متحجران و مقدس نماها و واپسگراها را بیان می کرد در زمانی که به کلمه" واپسگراها" رسید از روی صندلی به پایین افتاد.


    عصرایران - به نظر من ، آیت الله توسلی ، فوت نکرد ، بلکه رحلتی شهادت گونه داشت .

    محمد هاشمی ، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ، در خصوص چگونگی درگذشت آیت الله توسلی به خبرنگار عصرایران(asriran.com) گفت: براساس آیین نامه مجمع تشخیص ، هرکدام از اعضا می توانند در صورت تمایل ، قبل از شروع جلسه رسمی - که با تلاوت قرآن صورت می گیرد - در مورد مسائل روز به اظهار نظر بپردازند و صبح امروز نیز ، در حالی که آیت الله هاشمی رفسنجانی ،قصد اعلام شروع جلسه رسمی مجمع را داشت ، مرحوم توسلی دست خود را بلند کرد و گفتن قصد بیان چند جمله ای را دارد .

    محمد هاشمی افزود: آیت الله توسلی در مورد قضیه اخیر اسائه ادب و توهین به بیت حضرت امام (ره) و حاج سید حسن آقای خمینی مطالب خود را آغاز کرد و در این باره نامه ای از حضرت امام (ره) که در سال 1361 نوشته شده بود ، قرائت کرد که بر اساس یکی از فراز های این نامه حضرت امام (ره) پیش بینی کرده بود بعد از ایشان گروهی مقدس نما ومتحجر و واپسگرا در قالب دفاع از امام ، فرزندان ، دوستان ، یاران و بیت ایشان را مورد توهین و برخورد قرار خواهند داد و سپس گفت که سید حسن آقا مسوول موسسه تنظیم ونشر آثار امام است و اگر ایشان نتواند دیدگاه های امام را بیان کند چه کسی می تواند این کار را انجام دهد.

    وی یادآور شد: مرحوم توسلی با بیان هر کدام از این جملات به شدت با بغض سخن می گفت و در مواردی اشک ریخت و با گریه ادامه سخن می داد و از شدت تأثر ، منقطع سخن می گفت .

    هاشمی اضافه کرد : آیت الله توسلی با یادآوری این که در زمان امام نیز مقدس نماها می کوشیدند خود را مطرح کنند ، خاطره ای  را از دوران حیان حضرت امام (ره) نقل کرد که بر اساس آن یک زن و دو مرد ، که ادعای ارتباط با امام زمان را داشتند ، از حضرت امام (ره) وقت ملاقات می خواستند و امام در رابطه با آنها سه سوال را مطرح کرد که اگر آنها به این سه سوال جواب دادند ایشان مفصل با آنها جلسه بگذارد که یکی از این سوال ها فلسفی بود که تعبیرش در ذهنم نیست و سوال دوم و سوم این بود که امام از این سه پرسید: "از امام زمان (عج) بپرسید من به چه چیزی علاقه دارم و شیء باارزشی راگم کرده ام ، آن چیست؟" که بعد از بازگشت این سه نفر و ارائه پاسخ ها ، امام فرمودند اینها شیادند و آنها را راه ندهید .

    هاشمی اضافه کرد: آیت الله توسلی در ادامه در حالی که مطالبی را از قبل آماده کرده بود ، و با استناد به انها سخن می گفت ، مطلبی را از قول امام نقل کرد که بر اساس آن امام فرموده اند مبارزه و سختی ها برای پیروزی انقلاب ، فقط گلوله و سرنیزه نبود که اگر بود تحملش بسیار آسان تر بود بلکه زخم زبان ها و طعنه ها ، بسیار دردناک تر و جگر سوز تر از گلوله بود که آیت الله توسلی در بیان این سخنان باز هم به گریه افتاد و در حالی که بار دیگر ، سخن دیگری از امام درباره متحجران و مقدس نماها و واپسگراها را بیان می کرد  در زمانی که به کلمه" واپسگراها" رسید از روی صندلی به پایین افتاد که بلافاصله دکتر ولایتی که در جلسه حاضر بود ، بر بالین وی حاضر شد و در همین زمان آمبولانس نیز به محل رسید و ایشان را به بیمارستان شهید شوریده منتقل کرد اما ساعتی بعد کسانی که همراه ایشان به بیمارستان رفته بودند خبر دادند که ایشان به لقاءلله پیوسته اند.



  • کلمات کلیدی :
  • محمد رضا ::: شنبه 86/11/27::: ساعت 8:21 عصر

    سرلشگرپاسدار محمد علی جعفری فرمانده سپاه پاسداران

    سردار سعید قاسمی



  • کلمات کلیدی :
  • محمد رضا ::: شنبه 86/11/27::: ساعت 8:15 عصر

     

     

    سلام بر تو ای حسین(ع)

     

    مراسم عزاداری و سینه زنی ایام سوگواری

     

    اباعبدالله الحسین (ع)

     

    همراه با سخنرانی استاد فرزانه اخلاق  

    حاج آقا فروغی

     

    مداحان:

     

    حاج حبیب قربانی(از تهران)

    کربلائی مرتضی رهبری

    زمان:دهه اول محرم الحرام  

       ر‌‌اس ساعت 19:30

    مکان:مسجد مهدیه  

    شهرستان خلخال

     



  • کلمات کلیدی :
  • محمد رضا ::: پنج شنبه 86/10/20::: ساعت 5:39 عصر

    بوی خوش بهشت از کنار آن آبگیر، یعنی غدیر عرشیان و بهشتیان، جان ها را می نوازد این چه بوی خوشی است که حتی پس از عبور صدها سال هنوز فضای جان مشتاقان را می نوازد.

    غدیر تکرار اولین است در کلام آخرین، همان کلام نورانی که در اولین پیام، علی را به برادری و وصایت خواند و در غدیر، اعلام ولایت و امامت او را فرمود.

    مهر بی مثال از آفتاب، نورانی تر و گرما بخش تر، صبحگاهان به اشارت او سر از خواب بر می دارد. ستارگان آسمان نیز وامدار نیم نگاه اویند و ما هم جرعه نوش جام ولای آن بزرگ، آن عزیز، آن مهربان تر از پدر، آن جاری از باران و آن خوب تر از پاکی که:

     شرف، بازوت گیرد تا بخیزد

    محبت، آب بر دست تو ریزد

    چه گویم مهربانی مادر توست

    نگاه راستی در جست و جویت

    و ما چه گوییم تو ای مهربان مولای کریم، که پایمردانه بر زبر کائنات ایستاده ای و زمین و هر آنچه در آنست در مشت تو و زمان، رشته آویخته از سرانگشت تو. ورود عظیم تاریخ جویباری که خیزاب امواجش از قوزک پایت در نمی گذرد.

    و ما با کدامین زبان و احساس تو را روایت کنیم تو ای که پیامبر در شانت فرموده است:

    "هر کس علی را در قلبش دوست بدارد، خداوند ثواب تمام بندگان را به او عطا می فرماید."

    تو را با کدامین زبان بسرائیم که خداوند در قرآنش در آیات مختلف تو را مدح فرموده است و زیباتر آن که شاعر سرود:

    فی شانک قد نزل القرآن و ما دمک الله اکبر.

    و اینک وارث غدیر، صاحب دست بیعت علوی، مالک ملک حیدری، والی سرزمین صفدری، مهر سپهر سروری، حجة بن الحسن العسکری در کنار غدیر روزگاران ایستاده است و از سر شوق و افتخار بر دستان مبارکش بوسه می زنیم و بر بیعت با او دل نازنین صدیقه کبری، فاطمه زهرا علیها السلام را شادمان می سازیم.

    خجسته عید سعید غدیر خم، عید امامت و ولایت، بر دل دادگان آستان هدایت و شیعیان رهرو سعادت مبارک و تهنیت باد.



  • کلمات کلیدی :
  • محمد رضا ::: سه شنبه 86/10/4::: ساعت 2:47 عصر

     

    4106203.jpg

    جانباز 70 درصد شیمیایی :روزی 100 قرص می‌خورم؛ درد امانم را بریده است

    ناصر افشاری، جانباز 70 درصد شیمیایی با صدای گرفته و دردناک می‌گوید: درد امانم را بریده است گرچه روزی حداقل 100 قرص می‌خورم.

    به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، ناصر افشاری جانباز شیمیایی 70 درصد است که حدود 14 بار مجروح شده است. یک‌بار دست چپش قطع شد اما دوباره پیوند زدند و در عملیاتی‌ در سال 62 دچار موج گرفتگی نیز شد ضمن این‌که ترکش‌های زیادی از بدنش بیرون آوردند و هنوز ده‌ها ترکش در بدنش هست.
    او بعد از جنگ حتی یک ساعت هم راحت نخوابیده است چرا که درد شدیدی دارد. آنقدر این درد شدید است که هنوز نمی‌داند چگونه آن را تحمل می‌کند. همیشه یک بطری نوشابه خانواده را پر از آب می‌کند و در فریزر می‌گذارد تا یخ ببندد. شب‌ها این بطری را با کِش به سینه‌اش می‌بندد تا بتواند حداقل یک ساعت بخوابد.
    او تاکنون بیش از 6 هزار روز در بیمارستان بستری شده و 68 بار نیز تحت عمل جراحی قرار گرفته است.
    افشاری به خبرنگار اجتماعی فارس می‌گوید: خلط‌ های خونی زیادی دارم و همش خون بالا می‌آورم. بدنم دچار لرزش می‌شود ضمن این‌که کم‌کم دچار فراموشی می‌شوم.
    وی ادامه می‌دهد: حداقل 20 ، 30 نوع دارو در آلمان به من دادند. ضمن این‌که یک سری از داروها نیز ماهیانه به من داده می‌شود.
    این جانباز شیمیایی 70 درصد که هم‌اکنون در شرایط بسیار بدی از نظر جسمانی به سر می‌برد، می‌افزاید: به قدری درد دارم که انگار روی گاز قرار دارم و می‌سوزم.
    وی اضافه می‌کند: دیگر از خانواده‌ام خجالت می‌کشم. می‌دانم که از درد کشیدنم رنج می‌برند. گاهی اوقات به دستشویی خانه می‌روم و سیفون را می‌کشم تا بتوانم در آن چند لحظه با صدای بلند گریه کنم.
    افشاری به روند درمانی خود در آلمان اشاره می‌کند و می‌گوید: پرفسور مهاجر، پزشک من در آلمان گفته است که باید چند ماه دیگر دوباره اعزام شوم و امیدوارم که بنیاد شهید و امور ایثارگران به این موضوع توجه کند.
    وی خواسته دیگر خود را دیدار با رئیس جمهور ذکر می‌کند و می‌افزاید: امیدوارم بتوانم چند لحظه‌ای با رئیس‌جمهور صحبت کنم.



  • کلمات کلیدی :
  • محمد رضا ::: سه شنبه 86/10/4::: ساعت 2:25 عصر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 1
    بازدید دیروز: 3
    کل بازدید :36790

    >> درباره خودم <<
    غربت . . .
    محمد رضا
    رازشب بوها را چه کسی می داند؟ آنها که با مناجات شبانه شان با یاد یارمعطر گشته و فضا را عطرآگین ساختند. راز شب بوها را که می داند؟ شب بوهای ایثار، شب بوهای تقوا و اخلاص، شب بوهای « جهاد و مبارزه ». راز شب بوها را که می داند؟ چه کسی نیاز آنان را در شب راز شاهد بوده است ؟ شب بویی که از فراق خدا سر برخاک نهاده و زار زار، با باران همدل شده بود. شب بویی که در شبهای عملیات، به شوق شهادت سر بر خاک جنون می گذاشت و تا سحرگاه می نالید . راز شب بوها را که می داند؟ چه کسی می تواند احساس شب بو را در شب های نیاز درک کند؟ چه کسی می تواند عشق را و عرفان را از شب بو بیاموزد؟ برای درک شب بو، باید که شب بو شد. باید دست های نیاز را تا خدا بالا برد. باید تا تجلی صبح نالید. برای شب بو شدن باید درعملیات ایثار شرکت جست وازجان گذشت. برای شب بو شدن باید مقیم خلوت شبهای راز شد. باید خدا را فریاد کرد و درراه عشق جانفشانی کرد. آن روز که شب بو« شهید» شد، زمزمه اش در لحظه وداع این بود: « همیشه مرا آبیاری کنید تا سبز بمانم وعطرم سراسر شهررا معطر سازد.» می گفت:« مبادا از یاد من غافل شوید و سلاحم بر زمین بماند. » شبی بیا به یاد شب بوها تا صبح ناله کنیم و شب بو شدن را از خدای شب بوها تقاضا کنیم . بیا به شوق شهادت دست نیاز به سوی خدای شاهد بالا بریم و یک گل شب بوی شهید را واسطه قرار دهیم .

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    غربت . . .

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<




    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<